loading...
آیتک باران
محمدرضا بازدید : 17 پنجشنبه 10 آذر 1401 نظرات (0)

یک یخچال خوب یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم خانگی در هر خانه ای است. زندگی برای مردم بدون یخچال امکان پذیر نیست. همچنین یخچال مهم ترین و گران ترین نماینده خانواده بزرگ لوازم خانگی است. وسیله ای که معمولا برای مدت طولانی در خانه شما کار می کند و تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید به فکر تعویض آن نیستید.
وقتی برای خرید یخچال به بازار می روید، عوامل متعددی تعیین کننده بهترین برند یخچال ایرانی در بازار است. ظاهر هر یخچال و مشخصات فنی آن در اولویت خواهد بود و اندازه و حجم آن نیز مهم خواهد بود.
برندهای ایرانی در بازار یخچال جایگاه خود را دارند و طراحی متفاوت آنها تا حدی در انتخاب مشتری بسیار حائز اهمیت است. بیایید آنچه را که می دانید توضیح دهیم
یخچال چیست؟
امروزه با وجود آپارتمان ها و کمبود فضا در آشپزخانه ها، یخچال و فریزر روی هم ساخته شده اند، یعنی مانند گذشته از هم جدا نیستند.
به همین دلیل به آنها یخچال و فریزر می گویند. برخی در کنار یکدیگر قرار می گیرند که به آنها یخچال و فریزر دوقلو می گویند و برخی روی هم قرار می گیرند که به آنها یخچال و فریزر متصل می گویند.
بهترین مارک یخچال ایرانی کدام است؟
اگر به دنبال خرید یخچال فریزر ایرانی هستید باید بهترین برند یخچال فریزر ایرانی را بشناسید که یکی از پرفروش ترین و بهترین یخچال فریزر ایرانی در بازار است.
از بهترین برندهای یخچال فریزر ایرانی می توان به برندهایی مانند: یخچال امرسان; یخچال برند برفاب; یخچال برند اسنوا; یخچال برند هیمالیا (هیمالیا); یخچال الکترواستیل؛ یخچال برند یخساران; و... اشاره کرد.
9 فاکتور مهم برای خرید یخچال که باید بدانید
یخچال و فریزر دوقلو
این نوع یخچال فریزرهای موجود در بازار را می توان به صورت جداگانه استفاده کرد و یا به دلیل اتصال به یکدیگر می توان به یکدیگر متصل کرد که به آنها یخچال فریزر دوقلو می گویند.
یخچال تک درب
این مدل یکی از قدیمی ترین انواع یخچال است. از زمان های قدیم تا به امروز به دلیل کوچک بودن و سهولت در جابجایی در بسیاری از منازل، محل کار، داروخانه ها و هتل ها استفاده می شود.

مدل های بالا و پایین
بهترین یخچال فریزر بالا پایین، اکثر این مدل ها فضای یخچال را در قسمت بالایی و فریزر را در قسمت پایین قرار می دهند.
یخچال های ساید بای ساید
یخچال های قدیمی اکنون جای خود را به سری جدید یخچال فریزرهای جدید داده اند که به آنها یخچال ساید بای ساید می گویند.

این یخچال فریزرها بر خلاف مدل های دو نفره فضای یکسانی برای یخچال و فریزر ندارند و نیازی به داشتن مقدار یکسانی از هر دو دستگاه ندارید.
1. توجه به قیمت محصول
مهم ترین فاکتور در انتخاب هر وسیله ای قیمت آن است، ابتدا مشخص کنید که برای خرید این دستگاه چقدر هزینه خواهید کرد. پس از تعیین بودجه، بسیاری از برندها به طور خودکار از انتخاب شما حذف می شوند و انتخاب برای شما آسان تر می شود.
2. اندازه یخچال و فریزر
اندازه یخچال خود را با توجه به اندازه آشپزخانه خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که اندازه یخچال فریزر باید به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی از درب آشپزخانه یا هنگام عبور از آپارتمان عبور کنید تا بتوانید از داخل پله ها راه بروید.
3. قابلیت تنظیم رطوبت
فضای داخلی اکثر یخچال های نسل جدید دارای فیلتر محافظت از بو است. این فیلتر از بوی نامطبوع داخل یخچال جلوگیری می کند. میوه ها و سبزیجات نیز قسمتی دارند که می توانید رطوبت را تنظیم کنید و به دلخواه از فساد میوه ها و سبزیجات کم کنید.
4. فضای یخچال و فریزر
قبل از خرید یخچال مشخص کنید که چقدر فضای یخچال و چقدر فضای بیشتری برای یخچال نیاز دارید. اگر به یک یخچال بزرگ نیاز دارید، بهتر است مدل های دوقلو را انتخاب کنید.
5. توجه به مصرف انرژی یخچال و فریزر
یکی از مهم ترین عواملی که در خرید یخچال باید در نظر گرفت مصرف انرژی آن است که با برچسب انرژی مشخص می شود.
برچسب انرژی با حروف الفبای لاتین شروع می شود و هر چه به حرف آخر جدول نزدیکتر باشد، دستگاه انرژی بیشتری دارد. به یاد داشته باشید که اگر به برچسب انرژی توجه نکنید هزینه های زیادی متحمل خواهید شد.
6. توجه به عنصر ضد قارچ
برخی از مدل های قدیمی یخچال و فریزر ماهیانه مقدار زیادی یخ زدایی تولید می کنند که باید با دست تمیز شوند، اما برخی از مدل ها سیستم یخ زدایی دارند که خیلی دیر یخ می زند یا اصلا یخ زدایی نمی کند. در هنگام خرید حتما به این عناصر توجه کنید.
7. قابلیت کولر آبی یا سیستم یخ ساز
برخی از یخچال ها دارای سیستم خنک کننده آب و برخی دارای سیستم یخ سازی هستند. برخی از مدل ها هر دو فناوری را با هم دارند. با توجه به نیاز خود این دو سیستم یخچال فریزر را خریداری کنید.
برخی از یخچال ها و فریزرها دارای سیستم خنک کننده آب و برخی دیگر دارای سیستم یخ سازی هستند. برخی از مدل ها هر دو فناوری را با هم دارند. با توجه به نیاز خود به این دو سیستم، یخچال مورد نظر خود را خریداری کنید.
8. قسمت کنترل دما در یخچال فریزر
یکی از مهم ترین بخش هایی که باید در نظر گرفت. این قسمت کنترل دما است که در مدل های قدیمی طبقه بندی می شود. اما در سری جدید دیجیتال صفحه نمایشی دارند که دمای داخلی یخچال را نشان می دهد. هنگامی که فراموش می کنید درب یخچال یا فریزر را ببندید، به شما هشدار می دهد که درب آن باز مانده است. اکثر آنها دارای صفحه نمایش لمسی برای کنترل دما هستند.
9. تنظیمات حالت تعطیلات یا Eco
وقتی نمی خواهید برای مدت طولانی از یخچال خود استفاده کنید، این بهترین حالت برای مصرف انرژی است، مثلاً وقتی به مسافرت می روید که در یخچال کمتر باز و بسته می شود یا در این حالت در شب. قبل از رفتن به رختخواب زیرا برق کمتری مصرف می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 326
  • بازدید کلی : 1,045