loading...
آیتک باران
محمدرضا بازدید : 16 یکشنبه 06 آذر 1401 نظرات (0)

Z623 یک بلندگوی پیشرفته لاجیتک برای کامپیوترهای رومیزی است. این محصول که از کیفیت و حجم صدای بسیار خوبی برخوردار است می تواند انتخابی منطقی برای استفاده به عنوان اسپیکر کامپیوتر شخصی و یا حتی پخش کننده در کنار تلویزیون باشد. در ادامه با بررسی زومیت این اسپیکر همراه باشید.
لاجیتک نامی آشنا در صنعت بلندگوها و سیستم های صوتی است. یادم می آید چندین سال پیش، زمانی که هنوز لپ تاپ وجود نداشت، زمانی که می خواستیم رایانه شخصی بخریم، یکی از بهترین انتخاب ها برای بلندگوها لاجیتک بود. این شرکت مدت هاست که به تولید اسپیکرهای باکیفیت و پرطرفدار برای رایانه های شخصی می پردازد و همواره یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای خرید به شمار می رفته است.
یکی از جدیدترین اسپیکرهای کامپیوتر این شرکت، محصول رده بالای Z623 است که می تواند کامپیوتر شما را به یک سیستم صوتی قدرتمند تبدیل کند. این اسپیکر که از استاندارد THX نیز بهره می برد با گارانتی پانا و قیمت 600 هزار تومان در بازار کشور عرضه می شود.
طراحی ظاهری
Z623 دقیقاً همان چیزی است که از یک اسپیکر کلاسیک رایانه شخصی انتظار داریم. با این تفاوت که ساب ووفر آن حجم بیشتری نسبت به حالت عادی دارد. شکل بلندگوها یادآور بلندگوهای قدیمی است که قبلاً در کنار مانیتورهای CRT خود قرار می‌دادیم و صدا و باس را می‌توان با استفاده از دکمه‌های کنترل روی آنها تنظیم کرد.
اسپیکر Logitech Z623 از یک ساب ووفر بزرگ به ابعاد 284 × 305 × 266 میلی متر با وزن سنگین 7 کیلوگرم و دو بلندگوی کوچک برای پخش صدا تشکیل شده است. ساب ووفر بزرگ این امکان را فراهم می کند که صدای بم بسیار دلپذیر و در سطح عالی باشد. از طرفی حجم صدا به لطف بلندگوهای 35 واتی بسیار بالاست و در ترکیب با ساب ووفر صدای خروجی کل فضا را پر می کند.
مشخصات فنی لاجیتک Z623
توان موثر کل (RMS): 200 وات
قدرت ساب ووفر: 130 وات و قدرت بلندگو: هر کدام 35 وات
پاسخ فرکانسی سیستم: 35 هرتز تا 20 کیلوهرتز
پیکربندی کانال 2.1
دارای گواهینامه صوتی THX
2 ورودی 3.5 میلی متری
ورودی RCA
جک هدفون
کنترل از راه دور
ساب ووفر: ابعاد 284 x 305 x 266 میلی متر و وزن 7 کیلوگرم
بلندگوها: ابعاد 196*117*126 میلی متر و وزن تقریبی 1 کیلوگرم
قیمت: 600000 تومان
 بدنه اسپیکرها از پلاستیک مقاوم ساخته شده است. قسمت جلو براق و قسمت پشت مات است. اگر بدنه اسپیکر را زیاد لمس کنید، اثر انگشت شما روی آن باقی می ماند. اما اسپیکر وسیله ای است که به ندرت لمس می شود و بنابراین این موضوع چندان اهمیتی ندارد. شکل کلاسیک بلندگوها آن را جذاب کرده است. اسپیکرها طراحی ساده ای دارند و توری جلوی اسپیکر به شکل گرد در وسط بدنه قرار گرفته است. در سمت راست اسپیکر دکمه های تنظیم صدا، باس و روشن/خاموش وجود دارد. در حالی که بسیاری از اسپیکرهای رده بالای امروزی از طراحی های مدرن با لبه های تیز و شکل های ساده استفاده می کنند، لاجیتک سعی کرده این محصول را در قالب اسپیکرهای کلاسیک روانه بازار کند.
در بالای هر بلندگو علامت گواهی THX وجود دارد که نشان دهنده تاکید لاجیتک بر آن است. لبه های بلندگوها خمیده هستند و شکل طراحی قسمت پایین آن را به گونه ای می سازد که هنگام قرار گرفتن روی سطح حتی در حجم بالا، لرزشی در آن ها مشاهده نکنیم. تنها مشکل ظاهری اسپیکرها چهار پیچی است که در اطراف قسمت اسپیکر دیده می شود و به نظر ما به زیبایی و سادگی آن لطمه زده است.

قسمت ساب ووفر به صورت مکعبی ساده با بدنه چوبی است که فقط قسمت جلویی آن پلاستیکی است. در طراحی بلندگوهای ساب ووفر از چوب استفاده شده است تا صدای خروجی باس برای گوش خوشایند و خوشایند باشد. ظاهر ساده این قسمت زمانی که آن را روی میز کامپیوتر یا در دکور تلویزیون قرار می دهید جلوه زیبایی به آن می بخشد.
در کل باید بگوییم که بدنه این اسپیکر کیفیت خوبی دارد و مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. طراحی آن نیز بسیار ساده است و این باعث می شود از ظاهر آن لذت ببرید، چه از آن به عنوان اسپیکر کامپیوتر رومیزی استفاده کنید و چه زمانی که از آن به عنوان جایگزینی برای سینمای خانگی در کنار تلویزیون استفاده می کنید.
کیفیت و حجم صدا
صدای خروجی اسپیکر Z623 هر کاربری حتی کاربر حرفه ای را راضی خواهد کرد. به کوچک بودن بلندگوهای این سیستم صوتی توجه نکنید. زیرا صدای خروجی شما را شگفت زده خواهد کرد. بلندگوهای 35 واتی در کنار ساب ووفر 130 واتی حجم و بیس زیادی تولید می کنند که از دستگاهی در این رنج قیمت انتظار نمی رود. نکته مثبت این است که حتی با تنظیم ولوم روی حداکثر، لرزش و خش در صدا وجود ندارد.
اما قدرت این اسپیکر محدود به حجم صدای خروجی نیست و کیفیت صدای خروجی نیز عالی است. صدای خروجی بسیار واضح است و کاملا طبیعی پخش می شود. میزان بیس نیز قابل کنترل است و می توانید بیس را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. با این حال، باس خروجی کمی بالا است. برخی از کاربران (به خصوص حرفه ای ها) دوست دارند صدای بلندگو کاملا طبیعی باشد. اما اکثر دوستداران موسیقی برای پرتر شدن فضا و القای بهتر هیجان موسیقی که گوش می دهند، کمی بیس بیشتر را ترجیح می دهند. لاجیتک Z623 انتخاب بسیار خوبی برای این دسته از افراد است.
 کیفیت و حجم صدا به قدری خوب است که می توانید از این دستگاه به عنوان جایگزینی برای سینمای خانگی استفاده کنید. البته ناگفته نماند که Z623 در نهایت یک اسپیکر قدرتمند برای PC است و صدای آن با وجود قدرت و وضوح نمی تواند مانند یک سینمای خانگی فضا را پر کند. در واقع صدای آن فراگیر نیست و تا حدودی خطی است. از طرفی در این اسپیکرها ورودی نوری صوتی وجود ندارد و به همین دلیل کمتر می توان از این مجموعه به عنوان صدای خروجی تلویزیون استفاده کرد.
این اسپیکرها دارای گواهینامه THX هستند. THX یک استاندارد صوتی معتبر برای بلندگوها، سینماهای خانگی و کنسول‌های بازی بدون توجه به فناوری استفاده شده در این دستگاه‌ها و فرمت فایل صوتی در حال پخش است. این استاندارد فقط به صدای خروجی نهایی و کیفیت آن توجه دارد.
نتیجه
بهترین اسپیکر بلوتوث با قیمت مناسب مدل Z623 محصولی بسیار باکیفیت با طراحی خوب است که با حجم و کیفیت صدای خود شما را شگفت زده خواهد کرد. قیمت این دستگاه نیز با آنچه ارائه می دهد مناسب است. اگر می خواهید از این اسپیکر به عنوان اسپیکر کامپیوتر شخصی استفاده کنید، ابتدا باید به دنبال میز بزرگی باشید که جایی برای قرار دادن ساب ووفر حجیم دستگاه داشته باشد و سپس از آن لذت ببرید.
حتی می توانید از این اسپیکر به عنوان سینمای خانگی استفاده کنید و با آن فیلم و سریال تماشا کنید. اسپیکرهای کوچک این دستگاه به شما این امکان را می دهد که بدون اشغال فضای زیادی آن ها را با هر دکوری هماهنگ کنید.
نقاط قوت
کیفیت صدا و حجم بسیار خوب
بدنه مقاوم
ارزش خرید بالا
نقاط ضعف
باس کمی بیشتر از حد معمول است
صدای شنیده شده فراگیر نیست و تا حدودی خطی است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 345
  • بازدید کلی : 1,064