loading...
آیتک باران
محمدرضا بازدید : 21 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

قصد داریم نگاهی بیندازیم به فناوری هایی که تلویزیون های Neo QLED سامسونگ در اختیار کاربران و علاقه مندان به محصولات این شرکت کره ای قرار می دهند.

اکثر توسعه دهندگان تلویزیون به دنبال کیفیت تصویر عالی هستند. اما طراحان و مهندسان سری تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ بر ارائه سطح جدیدی از تجربه بصری و عبور از مرزهای قدیمی این حوزه تمرکز کردند. هدفی که تلویزیون را با جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات در اختیار کاربران قرار داد.

از زمان عرضه رسمی، تلویزیون‌های Neo QLED تأییدیه‌ها و گواهی‌هایی را دریافت کرده‌اند که هیچ تلویزیون دیگری قبلاً نتوانسته است به آن دست یابد. دریافت تاییدیه هایی مانند بهترین عملکرد بازی (Gaming TV Performance) و مراقبت از چشم (Eye Care) از موسسه معتبر VDE بخشی از این موفقیت هاست. این تلویزیون ها مورد توجه رسانه های معتبر عرصه اقتصاد و فناوری دنیا نیز قرار گرفتند و کیفیت تصویر چشم نواز، نوآوری های صدا و طراحی به روز خود را تحسین کردند و بالاترین امتیاز خود را به Samsung Neo QLED اختصاص دادند. سلسله.

در ادامه ماجرای طراحی و ساخت تلویزیون Neo QLED را از زبان سازندگان آن می خوانیم.


آغاز
نوآوری‌های تلویزیون‌های QLED نئو سامسونگ با توسعه کوانتوم مینی LED کلید خوردند. این فناوری منبع نور جدید تلویزیون است و ارتفاع آن تنها یک چهلم LED های معمولی است. مهندسان سامسونگ موفق شدند اندازه ال ای دی را به ذره ای بسیار کوچک کاهش دهند و لایه ای در ابعاد میکرو روی آن قرار دهند که نور را به طور یکنواخت در داخل ال ای دی پخش می کند و در نتیجه این تراشه می تواند به طور مستقل نور تولید و پخش کند. این LED های جدید مزاحمت ها و نویزهای فناوری های قبلی را از بین می برند و به ارائه یک نمایش تصویر طبیعی و صاف کمک می کنند.

Minhoon Lee، یکی از مهندسان درگیر در پروژه Neo QLED TV، می‌گوید: «در تلویزیون‌هایی که از LED معمولی استفاده می‌کنند، یک لنز اضافی در بالای LED قرار می‌گیرد تا نور را به اطراف بتاباند. بنابراین، در سری Neo QLED تمرکز اصلی ما بر روی یک LED جدید بود که به طور مستقل نور ساطع می کند. کوانتوم مینی ال ای دی کوچکتر از مدل های قبلی است و نیازی به لنز اضافی ندارد که به ما امکان می دهد ال ای دی های بیشتری را کنار هم قرار دهیم.

از آنجایی که ارتفاع کوانتوم مینی ال ای دی تنها یک چهلم ال ای دی های قبلی بود، مهندسان برای تولید آنها با مشکلات زیادی مواجه شدند. تجهیزات مناسب برای کار با این ال ای دی های ریز در دسترس نبود و این امر فرآیند تولید را بسیار پیچیده و دشوار می کرد.

کیهون لی، یکی دیگر از مهندسان شرکت کننده در پروژه ساخت تلویزیون Neo QLED می گوید: «علاوه بر مشکل کوچک بودن ال ای دی کوانتوم مینی، محل دقیق برق ورودی به ال ای دی و هماهنگی هزاران عنصر. اطراف آن باید مشخص می شد، اینجا تخصص و تجربه سامسونگ در تولید نمایشگرهای میکرو ال ای دی به کمک ما آمد و با استفاده از این تجربیات توانستیم بر مشکلات فائق آییم.»

جزئیات ماتریس کوانتومی در تلویزیون های جدید سامسونگ

فناوری Local Dimming راه حلی است که با بهینه سازی روشنایی تصویر در هر نقطه و بر اساس روشن یا کم نور بودن تصاویر، کیفیت تصویر را بهبود می بخشد و نزدیک ترین تصویر را به واقعیت نمایش می دهد. افزایش کنتراست روی صفحه در حین نمایش تصاویر زنده و طبیعی به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

سامسونگ مدت هاست که از فناوری Local dimming استفاده می کند و با تحقیق و بررسی این فناوری توانسته آن را بهبود بخشد و توسعه دهد. تلویزیون‌های کوانتومی نئو سامسونگ به نسخه تکامل‌یافته فناوری کاهش نور محلی به نام کوانتوم ماتریکس مجهز شده‌اند.

به کمک این فناوری تلویزیون های Neo QLED روشنایی را تا 12 بیت و در 4096 مرحله افزایش می دهند و به این ترتیب قسمت های تاریک تیره تر و قسمت های روشن روشن تر دیده می شوند و تجربه دقیق و جامع تری را به همراه خواهد داشت. به کاربر منتقل شود. فناوری ماتریس کوانتومی قادر است رنگ ها را در ده ها سطح مختلف بدون نشت نور (شکوفه دادن) نمایش دهد. به عنوان مثال، اگر در حال انجام یک بازی ویدیویی هستید، به راحتی می توانید دشمنان را در یک غار تاریک ببینید و تشخیص دهید.

مینهون لی در این باره می گوید: محدوده روشنایی که چشم انسان می تواند ببیند، محدوده دینامیکی نامیده می شود، در فناوری ماتریس کوانتومی، نور به سطح 4096 افزایش می یابد که به معنای حداکثر محدوده دینامیکی است.

به گفته لی، چشم انسان بسیار حساس است، به همین دلیل این فناوری به گونه ای توسعه یافته است که هر رنگ به جای ترکیب شدن با رنگ های دیگر، نقش خود را ایفا می کند. فناوری ماتریس کوانتومی انرژی اضافی را که در قسمت‌های تاریک صفحه نمایش استفاده نمی‌شود، به قسمت‌های روشن‌تر صفحه نمایش می‌دهد تا روشنایی را به حداکثر برساند. به کمک این موضوع میزان روشنایی تلویزیون های Neo QLED به رقم قابل توجه 4000 نیت رسیده است.

ویژگی های تلویزیون های جدید سامسونگ

علاوه بر کنترل دقیق LED کوانتوم مینی، فناوری کوانتوم ماتریکس منبع نور را برای هر محتوا به طور جداگانه کنترل و نظارت می کند. در واقع کوانتوم ماتریکس با تجزیه و تحلیل منبع محتوای در حال پخش، تجربه واقعی، طبیعی و لذت بخشی از تصاویر را برای کاربران ممکن می سازد.

به عنوان مثال، اگر نیاز به ایجاد حداکثر حس عمق در یک صحنه فیلم باشد، این فناوری با تمرکز نور بر روی جسم مقابل، با تیره کردن پس‌زمینه تصویر، به آن عمق می‌دهد. این فناوری پدیده ای متفاوت و فراتر از روشن و خاموش کردن ساده لامپ است.

ارتقاء پردازنده نئو کوانتومی

هنگامی که صحبت از لذت بردن از بهترین تجربه بصری به میان می آید، کیفیت تصویر محتوا به اندازه داشتن یک صفحه نمایش با کیفیت بالا مهم است. مهندسان سامسونگ برای اطمینان از بهره مندی کاربران تلویزیون های Neo QLED از بالاترین کیفیت تصویر، پردازنده پیشرفته Neo Quantum مجهز به هوش مصنوعی را طراحی کرده اند. با وجود این پردازنده و حتی اگر منبع اصلی تصاویر رزولوشن بالا نباشد یا سرعت اینترنت کاربران پایین باشد، Neo QLED قادر است آن را به بهترین کیفیت ارتقا دهد.

این پردازنده با استفاده از 16 مدل شبکه عصبی مختلف که هر کدام با استفاده از فناوری یادگیری عمیق و هوش مصنوعی آموزش دیده اند، می تواند تصاویری با کیفیت 4K یا 8K بدون توجه به کیفیت تصویر اصلی ارائه دهد.

Bonggeon Lee یکی از اعضای تیم سازنده Neo QLED در مورد این پردازنده می گوید: عملکرد پردازنده Neo Quantum به این صورت است که ابتدا ویژگی های ویدیوی مورد نظر را تحلیل می کند و سپس بهینه و مناسب ترین شبکه عصبی انتخاب می شود. در میان 16 شبکه موجود برای بهبود تصویر، در واقع، هر یک از 16 شبکه عصبی موجود قادر به ایفای نقش خاصی هستند تا پردازشگر بتواند به راحتی جزئیات دقیق را بر روی ویدیو اعمال کند.

به گفته لی، روش پردازشگر برای بهبود تصویر و پرکردن پیکسل ها دقیق تر و پیشرفته تر شده است. معمولا سازندگان تلویزیون از روش هایی مانند استفاده از اطلاعات پیکسل های همسایه برای تطبیق تصویر با نمایش محصولات خود استفاده می کنند که در نهایت باعث تار شدن تصویر نهایی و کاهش کیفیت آن می شود.

اما با پردازنده نئو کوانتوم، تجزیه و تحلیل دقیق شبکه عصبی برای پر کردن پیکسل ها برای بهبود تصویر به واقعی ترین شکل ممکن استفاده می شود. استفاده از مدل هوشمند این امکان را به تلویزیون می دهد تا بدون توجه به کیفیت ویدیوی ورودی (SD، HD، FHD، 4K) بهترین راه حل ممکن را اجرا کند.

تلویزیون نئو QLED

ابعاد همواره یکی از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری کاربران برای خرید تلویزیون بوده است. به همین دلیل مهندسان و طراحان معتقد بودند که "بزرگتر بهتر است" هنگام ساخت Neo QLED. این رویکرد در ساخت تلویزیون نیز مورد استفاده قرار گرفت.

Bonggeon Lee در مورد ابعاد تلویزیون می‌گوید: «در گذشته برخی از افراد نسبت به تلویزیون‌های بزرگ احساس خوبی نداشتند؛ زیرا همه پیکسل‌ها با وضوح و شفافیت دیده نمی‌شدند و تجربه بصری ناخوشایندی ایجاد می‌کردند. اما در تلویزیون‌های Neo QLED ، این فناوری به اوج خود رسیده است و این به کاربران امکان می دهد بهترین کیفیت تصویر را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود مشاهده کنند.

تمامی این قابلیت ها باعث شده تا سری نئو QLED سامسونگ عصر جدیدی را در زمینه سرگرمی های خانگی آغاز کند و تجربه بصری دلپذیر و هیجان انگیزی را برای تمامی خانه ها به ارمغان بیاورد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 346
  • بازدید کلی : 1,065